24. 12. 2018
Co s tím? Jak se to v dnešní době, kdy je všeobecně nedostatek bytů či domů na trhu, vůbec může stát? Pokud se nemovitost neprodává, vyplývají z toho jen dvě věci:
-
špatný marketink
-
nereálná cena
V případě, že prodáváte s pomocí realitní kanceláře, špatný marketink můžete s vysokou pravděpodobností vyloučit. Máte kvalitní fotografie, poutavý popis, týdny běží a nikdo se vám na byt neozývá? Podle čeho jste stanovili jeho prodejní cenu?
Řada majitelů nemovitostí používá stejnou strategii prodeje. A to „Zkusím, a když to nepůjde, zlevním". Na tom není nic špatného, Češi rádi při koupi vyjednávají o ceně. Problém nastane až v případě, když ten první „nástřel" je příliš vzdálený realitě.
Často se setkávám s argumentem, že majitel bytu má na prodej čas a nic ho netlačí. Bohužel si neuvědomuje, že čím déle se dům prodává, tím jsou vyšší náklady, které jeho majitel musí snášet. Tvrzení, že byt nic nepotřebuje, není pravdivé. Musíte platit nájem, daně, v domech přes zimu temperovat, v létě sekat trávník atd. Kromě těchto věcí mají nemovitosti, které jsou dlouho na prodej, u kupujících punc podezřelosti. Nikdo se po čase neubrání otázce: „Jaký je tam háček, že se to ještě neprodalo?"
Nakonec se každý dříve či později dostane k tomu, že začne snižovat cenu. Ani na tom není nic špatného, když to udělá rozumně.
Možní kupující, když surfují po inzerátech, mají ve zvyku všímat si nemovitostí, které vyčnívají z průměru. Takže si předraženou nemovitost zapamatují. Stejně rychle zareagují i na změnu její ceny. Ale jestli si myslíte, že poběží k telefonu dohodnout si prohlídku, nemusí to být tak úplně pravda. Mohou vyčkávat, kolik ještě z ceny půjde dolů.
Není proto vůbec od věci prokonzultovat startovací prodejní cenu s makléřem, který má k dispozici databázi skutečných prodejních cen podobných nemovitostí.
Autor: Ing. Václav Beran
V realitách jsem od roku 2006. I mé předchozí pracovní aktivity byly spojené s úctou a profesionálním přístupem ke klientům.
Práce realitního makléře mě skutečně baví a snažím se ji odvádět na špičkové úrovni. ... vše s jasným cílem. Prodat vaši nemovitost za co nejlepší cenu a aby nastala vzájemná spokojenost smluvních stran.
Přečtěte si prosím mé tipy a články. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu.
Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř.
Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. A dbám na svém dobrém jménu a pověsti. Za mě pak hovoří reference spokojených klientů. http://vaclavberan.cz/reference
Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě prosím kontaktovat, telefon: 776 773 380, vaclav.beran@reality-bv.cz